Avtalebetingelser for TV-tjenester, gjeldende fra 07.03.2025

1. Generelt

1.1. Disse vilkår for TV-tjenester gjelder for avtale om leveranse av TV-tjenester som gir tilgang til digitalt innhold. Avtalens

parter er kunden og Telemix.

1.2. Disse vilkår for TV-tjenester supplerer vilkårene i ordrebekreftelsen og generelle avtalevilkår for Telemix. Ved motstrid

går disse vilkår for TV-tjenester foran det som er angitt i de generelle avtalevilkår for Telemix.

2. TV-tjenester

2.1. TV-tjenesten omfatter de kanalpakker og TV-kanaler som vår underleverandør, HFC Norway, til enhver tid tilbyr.

2.2. Tjenesten leveres over appen «DIGG TV» som er tilgjengelig på iOS, Android og Android TV eller via web-leser på

pc/mac.

2.3. Tjenesten forutsetter at kunden har et internettabonnement fra Telemix.

2.4. TV-tjenesten for husholdninger inkluderer 2 samtidige TV-strømmer. Dette gjelder ikke for institusjonspakker som i

utgangspunktet har 1 TV-strøm, dersom annet ikke er avtalt.

3. Endringer i TV-tjenestene

3.1. Det kan forekomme endringer i tjenestene som følge av kanalsammensetning (TV-pakker) eller at kanaler tas ut og

erstattes av andre kanaler. Innholdet i kanalene er utenfor Telemix sin påvirkning og endringer i innhold, er ikke å anse

som en endring i TV-tjenesten. Så lenge TV-tjenestens overordnede karakter forblir den samme slike endringer er TVtjenesten

etter avtalen å regne som uendret.

3.2. Midlertidig bortfall av kanaler regnes ikke som en varig endring i TV-tjenesten. Dersom en eller flere kanaler

midlertidig faller bort, kan kunden kreve kompensasjon for kanalens andel av den totale månedsverdien av TV-pakken

(hver kanal har lik verdi).

3.3. Dersom bortfallet, på et gitt tidspunkt, får karakter av vesentlig mislighold, vil kunden kunne heve avtalen.

3.4. Endringer i TV-tjenesten (kanalendringer etc.) av mindre betydning gir ikke grunnlag for heving, med unntak av

prisøkning.

3.5. Endring i konsumprisindeks eller som følge av økte offentlige skatter og avgifter gir imidlertid ikke rett til heving av

avtalen.

4. Kvalitet og bruk

4.1. Bildekvaliteten på Innholdet kan oppleves noe forskjellig ut fra kvaliteten på kilden som innholdet stammer fra,

avspillingsmetode, brukerutstyr, internettlinje, internt nettverk etc.

4.2. Kunden er ansvarlig for egen og andres bruk av TV-tjenestene. Personlig informasjon og koder skal oppbevares

forsvarlig, og kunden er ansvarlig for alle handlinger som utføres med kundens personlige informasjon. Tjenesten skal

kun brukes av personer i kundens husstand.

4.3. Leverandøren er ikke ansvarlig for kundens tilgang til maskinvare eller programvare som kan være nødvendig for

avspilling av innholdet.

5. Rettigheter og bruksbegrensninger

5.1. Alt Innholdet er beskyttet av den norske åndsverksloven og tilsvarende lover i andre land, herunder USA, samt øvrig

lovgivning og internasjonale konvensjoner om immaterielle rettigheter. Denne avtalen innebærer ikke på noe vis noen

overføring av eierskap, rettigheter eller andre interesser i TV-tjenestene/Innholdet til kunden.

5.2. Innholdet som kunden får tilgang til via TV-tjenestene kan bare brukes til personlig, ikke-kommersielt formål. Kunden

har ikke rett til å kopiere, distribuere, selge, leie ut, overføre eller viderelisensiere innholdet.

5.3. Kunden skal ikke forsøke å unngå, fjerne, deaktivere, begrense eller på annen måte hindre effektiviteten til noen

kryptering, rettighetsvarsling eller annen rettighetsbeskyttelse som innholdet er omsluttet av eller på annen måte

tilknyttet. Kunden har ikke rett til å redigere, endre, oversette eller skape avledede verker eller tilpasninger av Innholdet.

Videre skal kunden ikke dekompilere, reprodusere, tilbakevikle (omvendt utvikling), demontere eller på annen måte

omgjøre datafilen innholdet er lagret i til et format lesbart av mennesker. Kunden har ikke rett til å duplisere eller på

annen måte reprodusere (herunder, men ikke begrenset til ved "brenning") innholdet, eller noen del av dette, på noe

fysisk medium, minne eller enhet, herunder, men ikke begrenset til, CD, DVD, VCD, datamaskiner eller annen

maskinvare.

5.4. Kunden har ikke rett til å strømme, laste ned eller overføre Innholdet utenfor europeisk territorium. Leverandøren har

rett til å benytte lokasjonsdata (herunder IP-adresser og andre geofilter) for å kontrollere om kunden strømmer, laster

ned eller overfører innholdet utenfor europeisk territorium, og kan nekte kunden tilgang til TV-tjenestene dersom det

etter leverandørens rimelige skjønn er risiko for slik urettmessig bruk.

6. Ansvarsbegrensninger

6.1. Leverandøren skal ikke under noen omstendighet være ansvarlig for noe tap, skade eller krav som måtte oppstå som

følge av kundens bruk eller manglende mulighet til å bruke TV-tjenestene eller innholdet.

7. Mislighold

7.1. Telemix kan stenge tjenesten hvis kunde misligholder avtalen, herunder mislighold av betalingsforpliktelsen og ikke

betaler etter frist i varsel om stenging osv. Dersom det er nødvendig, kan stengingen skje umiddelbart og uten

forhåndsvarsel.

8. Oppsigelse og angrerett

8.1. Oppsigelse av bredbåndslinjen medfører samtidig oppsigelse av TV-tjenesten.

8.2. Dersom det gjelder bindingstid for TV-tjenesten, er dette angitt i ordrebekreftelsen. Dersom kunden sier opp TVtjenesten

i bindingstiden, kan leverandøren kreve erstatning for tap som er en følge av oppsigelsen.

8.3. Hvis kunden benytter seg av angrerett på sin bestilling av TV-tjenester men ønsker tilgang til tjenesten før angrefristen

er ute, må kunden betale for de dagene man har hatt tilgang til disse.

8.4. Ved en avbestilling fra kunden, skal kunden erstatte det tap som følger av avbestillingen i den grad leverandøren på dette

tidspunktet har påtatt seg å dekke en kostnad eller gitt kunden en annen fordel i henhold til ordrebekreftelse.